Akik jó tíz éve voltak már olyan tudatállpotban, hogy tudták értekelni az egykoron itthon tömegszámra közlekedő Ladákat tudják, milyen fájdalmas dolog lenne, ha újabb gyár menne tönkre.
Körülbelül 100 ezer darab Lada áll az Autovaz udvarán, amely az egyik legnagyobb autógyártó cég az orosz piacon. Nem viszik a kereskedőknél az autókat, a legyártott mennyiség így nem fogy el .Nem csak a gazdasági válság tehető azonban felelőssé, a helyzet kialakulásában szerepet játszik az egyre nagyobb arányban eladott import autók számának növekedése.A krízis többeket késztetett arra, hogy megváljanak öregebb autóiktől, és egyre többen vesznek inkább használtat.Nem meglepő hát, hogy már Ladára sem fujta orosz földön.
Nem csak az import autók okozzák az értékesítési gondokat.Nem ugyanaz már a Lada minőség sem, és ez már az előző években is megmutatkozott a értékesítési adatokban. Amíg egy évtizeddel ezelőtt tíz eladott autóból hét darab Lada márkájú volt, addig tavaly csak már csak kettő. Ugyan egy esztendővel ezelőtt még 15%-al nőtt az autópiac oroszországban, az Autovaznak ennek ellenére 6%-al csökkent a profitja.
Gond van a minőséggel tehát melynek az legfőbb oka, hogy elavult technológiát alkalmaznak az autók összeszerelésére, és a technikai újítások sehogysem vagy csak épphogy képesek megjelenni az új autóikban, melyek legnagyobb része magas szervízigénnyel kerül ki az utcára.
Az orosz állam 600 milliós segítséget irányozott elő a "nemzeti" gyárnak. a lépés elsősorban igyekszik megakadályozni, hogy tönkre menjen a nagy múltra visszatekintő gyár, illetve, hogy megmaradjanak a munkahelyek,és ne kerüljenek újabb emberek utcára.
Utolsó kommentek