Idén a BKV-t érintő súlyos visszaélésektől volt hangos a sajtó. A kormány most ismét kegyelem pénzt ad a közlekedési társaságnak, melynek egyetlen feltétele a jegyáremelés. Mi pedig áttekintjük: milyen viteldíjak, illetve milyen színvonal várja az utasokat itt Közép-Európában. Mindenütt jó, de legkevésbbé itthon.
2010.február 1-jével mintegy 4 százalékkal emelkednek a jegyek és a bérletek árai. A vonaljegy ára 300-ról 320 forintra (6,7 százalékkal) nő, a felnőtt havi bérlet 9.400 forintról 9.800 forintra nő (4,3 százalék), a diákok havi bérlete 3.700 forintról 3.850 forintra változik, a nyugdíjas bérlet ára nem változik, 3.700 forint marad.
A BKV rendbetétele helyett ismételten jegyáremelést visz véghez a budapesti városháza politikai többsége.Ez mind, amire futja. A helyzet azonban több, mint súlyos.A BKV-t évről évre korrupciós ügyek, jutalmakkal való visszaélések, áttekinhetetlen szerződések, és átláthatatlan alvállalkozói szerződések teszik évről-évre hiteltelenné. Az autóbuszpark a legöregebb Közép-Európában,nem beszélve a már-már megfizethetetlen jegy- és bérletárakról. A budapestieknek joggal van az az érzésük, hogy pénzükért egyre kevesebbet kapnak és ami egyenesen vérlázító: a BKV valódi reformja helyett a mindenkori kormányok minimálbér és köszférában dolgozók fizetésemelését meghaladó mértékben emelik a viteldíjakat már több,mint egy évtizede. A viteldíjak emelése persze néha elkerülhetetlen, sőt fontos eleme a közlekedés színvonalának a fenntartása szempontjából a magyar átlagbéreket elnézve elmondhatjuk: többet fizetünk évről-évre az egyre rosszabb színvonalon lévő budapesti közlekedésért. Ott tartunk, hogy nem kell már nyugatra menni egy-egy példaáért, elég itt, Közép-Európában körül nézni hol és mennyivel ér többet egy átlag kereső pénze.
>>>Varsó, Prága, Bécs -összehasonlítás, hol olcsóbb, mint Budapesten?(kattints)
Utolsó kommentek